Despre Sufletul Curat

Venit în dar de la Dumnezeu, Sufletul nu poate fi inițial decât curat, neprihănit.  Ceea ce eu târziu am înțeles este că în fond nimic nu este al meu…sunt doar să zicem…vremelnicul folositor,  utilizator al celor în dar primite pentru viața pământeană.  Prinde deci sens a spune și înțelege de ce trebuie să te bucuri de darurile primite, între care Sufletul este probabil cel mai important, dar mai ales în privința Sufletului trebuie să avem grijă pentru că la Sfârșitul Zilelor va trebui să i-l înapoiem Dăruitorului. Și cum poți să cutezi a înapoia un Dar atât de frumos și de mare preț într-o stare de mizerie fără de seamăn,  întinat și ponosit și vai de el. A venit la tine pur și curat pentru a-ți da Darul Simțirii pentru a-ți păstra legătura cu Creatorul tău,  și după o viață de care doar tu ești responsabil, i-l întorci celui mai bun Prieten al tău într-o stare aproape de nerecunoscut: murdar,  obosit, flămând și pribeag. Și atunci încearcă să dai și un alt sens, interior și exterior cuvintelor Fiului lui Dumnezeu când spunea:

Zis-a Domnul: Când va veni Fiul Omului întru slava Sa și toți sfinții îngeri cu El, atunci va ședea pe tronul slavei Sale. Și se vor aduna înaintea Lui toate neamurile și-i va despărți pe unii de alții, precum desparte păstorul oile de capre. Și va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga. Atunci va zice Împăratul celor de-a dreapta Lui: Veniți, binecuvântații Tatălui Meu, moșteniți Împărăția cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. Căci flămând am fost și Mi-ați dat să mănânc; însetat am fost și Mi-ați dat să beau; străin am fost și M-ați primit; gol am fost și M-ați îmbrăcat; bolnav am fost și M-ați cercetat; în temniță am fost și ați venit la Mine. Atunci, drepții Îi vor răspunde, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând și Te-am hrănit? Sau însetat și Ți-am dat să bei? Sau când Te-am văzut străin și Te-am primit, sau gol și Te-am îmbrăcat? Și când Te-am văzut bolnav sau în temniță și am venit la Tine? Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă: Întrucât ați făcut unuia dintr-acești frați ai Mei preamici, Mie Mi-ați făcut. Atunci va zice și celor de-a stânga: Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, care este pregătit diavolului și îngerilor lui. Căci flămând am fost și nu Mi-ați dat să mănânc; însetat am fost și nu Mi-ați dat să beau; străin am fost și nu M-ați primit; gol, și nu M-ați îmbrăcat; bolnav și în temniță, și nu M-ați cercetat. Atunci vor răspunde și ei, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând, sau însetat, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniță și nu Ți-am slujit? El însă le va răspunde, zicând: Adevărat zic vouă: Întrucât nu ați făcut unuia dintre acești prea mici, nici Mie nu Mi-ați făcut. Și vor merge aceștia la osândă veșnică, iar drepții la viață veșnică.(Ev. Matei 25, 31-46).

Trebuie să facem acest efort în a înțelege că atunci când Iisus le-a vorbit aievea, în față, Apostolilor și tuturor celor ce-L urmau, El le vorbea atât de cele văzute cât și de cele nevăzute, le vorbea atât de faptele pe care cu ajutorul trupului și a minții le înfăptuim cât și de cele ale Sufletului cu care odată vom fi chemați înapoi la Împăratul Ceresc, Mangâietorul, Duhul Adevărului și Dătătorul de Viață.

Și atunci vom înțelege altfel și Fericirile http://doxologia.ro/fericirile-explicate-pe-intelesul-tuturor și vom înțelege altfel Evanghelia care ne spune:

„13.Şi aduceau la El copii, ca să-Şi pună mâinile peste ei, dar ucenicii certau pe cei ce-i aduceau.14.Iar Iisus, văzând, S-a mâhnit şi le-a zis: Lăsaţi copiii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci a unora ca aceştia este împărăţia lui Dumnezeu.15.Adevărat zic vouă: Cine nu va primi împărăţia lui Dumnezeu ca un copil nu va intra în ea.16.Şi, luându-i în braţe, i-a binecuvântat, punându-Şi mâinile peste ei.”(Sfânta Evanghelie după Marcu 10, 13-16)

Și ce să înțelegem oare din toate acestea și multe altele în afara faptului că sufletul trebuie să îl păstrăm ori să îl aducem la puritatea inițială, la puritatea cu care a venit la noi , cu noi și în noi. Și să înțelegem că, deși poate am neglijat și am întinat prin lipsa noastră de grijă copilul-suflet al nostru, nu este totul pierdut și îl putem însănătoși prin toate ale Fericirilor, prin pocăință, smerenie, milostenie, bunătate și lepădarea de toate cele nefolositoare darurilor primite: sufletul, trupul și mintea, cele ce ne compun pe noi și care daruri primite de la Întemeietorul nostru trebuie să le îngrijim și să le prețuim și pe cât posibil să le creștem și îmbunătățim.

Și tu cum ești? Cum îți e Sufletul? dar Trupul tău cum este? Iar Mintea, Spiritul tău…în ce stare o ai?

Și iată cum Sfânta Treime-Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt care au participat în Treime și la alcătuirea ta dăruindu-ți Sufletul, Trupul și Spiritul/Mintea Ta , împreună te veghează și împreună te vor aștepta înapoi de unde ai plecat.

Îngrijește-te deci cu drag de toate darurile tale și nu uita că prin credință, pace, bunătate și smerenie pe toate câte le-ai primit pe toate le vei putea îngriji iar la Judecata de Apoi le vei avea cu tine în cea mai înaltă și frumoasă stare posibilă: Starea De Tine!

Acest articol a fost publicat în Spiritualitate și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu